ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 広島国際大学看護学ジャーナル PRINT ISSN 1349-5917 ONLINE ISSN 2758-8149
  3. 第6巻

看護学生の「ライフイベントCAIゲーム」における老化の感情体験

https://doi.org/10.60172/00000686
https://doi.org/10.60172/00000686
b6ef5222-6a55-4edd-8fe0-d16ad5764f6c
名前 / ファイル ライセンス アクション
nj06_027.pdf nj06_027.pdf (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-11
タイトル
タイトル 看護学生の「ライフイベントCAIゲーム」における老化の感情体験
言語 ja
タイトル
タイトル The Emotional Experiences of Nursing Students Related to Aging with “CAI Life Event Game”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 看護学生
キーワード
主題Scheme Other
主題 CAI
キーワード
主題Scheme Other
主題 エイジング
キーワード
主題Scheme Other
主題 ライフイベント
キーワード
主題Scheme Other
主題 感情体験
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60172/00000686
ID登録タイプ JaLC
著者 横山, ハツミ

× 横山, ハツミ

ja 横山, ハツミ

ja-Kana ヨコヤマ, ハツミ

Search repository
林, 慎一郎

× 林, 慎一郎

ja 林, 慎一郎

ja-Kana ハヤシ, シンイチロウ

Search repository
田中, 秀樹

× 田中, 秀樹

ja 田中, 秀樹

ja-Kana タナカ, ヒデキ

Search repository
西川, まり子

× 西川, まり子

ja 西川, まり子

ja-Kana ニシカワ, マリコ

Search repository
廣川, 聖子

× 廣川, 聖子

ja 廣川, 聖子

ja-Kana ヒロカワ, セイコ

Search repository
片山, はるみ

× 片山, はるみ

ja 片山, はるみ

ja-Kana カタヤマ, ハルミ

Search repository
著者(英)
姓名 Yokoyama, Hatsumi
言語 en
著者(英)
姓名 Hayashi, Shinichiro
言語 en
著者(英)
姓名 Tanaka, Hideki
言語 en
著者(英)
姓名 Nishikawa, Mariko
言語 en
著者(英)
姓名 Hirokawa, Seiko
言語 en
著者(英)
姓名 Katayama, Harumi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The objective of this research is to investigate the effective educational methods with Computer-Aided Instruction (CAI) related to aging. Junior nursing students simulated the cosmetic effects of aging using make-up. We compared their emotional experiences with thirteen life independent simulation levels among two groups. One group comprising students had aging make-up with a hair-wig, and the other comprising students without make-up but with a hair-wig. Results showed that the groups displayed different emotional experiences. At the independent simulation level, the aging make-up group showed symptoms of anger, death-wishes, shame, apathy and significant discomfort. At the semi-independent level, the make-up group showed symptoms of despair and the non make-up group had pleasantness. At the dependent level, the no make-up group displayed symptoms of anxiety,anger,shame and gloom. The results were however not significant. At the re-independent level both groups showed signs of relief, satisfaction,confidence and courage. Students who did aging make-up were able to more recognize the perceived disadvantages of self-aging especially when the simulation had negative events such as; losing familiarity in ones neighborhood, loss of their elderly wishes, and changes among their supporters. The make-up groups displayed more strong emotional experiences. Using CAI experiences with aging make-up let the nursing students better understand the emotions of aging and enhanced their learning more than just taking an aging class lecture.
言語 en
書誌情報 広島国際大学看護学ジャーナル

巻 6, 号 1, p. 27-36, 発行日 2009-03-31
出版者
出版者 広島国際大学看護学部
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1349-5917
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12052528
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:30:52.450095
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3