ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 広島国際大学総合教育センター紀要
  3. 創刊号

テキストマイニング分析による臨床見学実習までの学修動機と自己課題

https://doi.org/10.60172/00000058
https://doi.org/10.60172/00000058
af4a3a16-f1e7-40b5-9e91-0a92cf3417ba
名前 / ファイル ライセンス アクション
cadi01_005.pdf cadi01_005.pdf (886.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-10
タイトル
タイトル テキストマイニング分析による臨床見学実習までの学修動機と自己課題
言語 ja
タイトル
タイトル Text mining analysis of student's learning motive until a clinical practice
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 言語聴覚士
キーワード
主題Scheme Other
主題 テキストマイニング分析
キーワード
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション能力
キーワード
主題Scheme Other
主題 体験的学修
キーワード
主題Scheme Other
主題 Speech-Language-Hearing Therapist
キーワード
主題Scheme Other
主題 Text Mining Analysis
キーワード
主題Scheme Other
主題 Communication Ability
キーワード
主題Scheme Other
主題 Firsthand Experience
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60172/00000058
ID登録タイプ JaLC
著者 國末, 和也

× 國末, 和也

ja 國末, 和也

ja-Kana クニスエ, カズヤ

Search repository
津島, 靖子

× 津島, 靖子

ja 津島, 靖子

ja-Kana ツシマ, ヤスコ

Search repository
本間, 緑

× 本間, 緑

ja 本間, 緑

ja-Kana ホンマ, ミドリ

Search repository
著者(英)
姓名 Kunisue, Kazuya
言語 en
著者(英)
姓名 Tsushima, Yasuko
言語 en
著者(英)
姓名 Homma, Midori
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The speech-language-hearing therapy major was established in April 2013 and has already celebrated its first graduating class. The curriculum consists of three clinical placements: observation in the second year, evaluation in the third year, and general practice in the fourth year. It is essential for students to maintain and improve their motivation toward clinical placements and learning in the course of becoming a speech-language-hearing therapist. The objective of the present study was to investigate students’ motivation toward clinical placements and learning, and their intent toward becoming a speech-language-hearing therapist, prior to clinical observation placement. Further, we aimed to investigate students’ personal challenges through a text mining analysis of their sentiments regarding day care nursery observation and clinical placements. We found that although motivation toward clinical practice and learning improved with firsthand experiences, it was difficult to maintain afterwards. Intent to become a speech-language-hearing therapist was maintained in the first year but decreased in the second year. Expertise and communication abilities are important for speech-language-hearing therapy major students and they were considered personal challenges. It is important to devise a curriculum that assists students in maintaining and improving their motivation and intent.
言語 en
書誌情報 広島国際大学総合教育センター紀要
en : The Bulletin of Center for Academic Development and Investigation, Hiroshima International University

号 創刊号, p. 5-22, 発行日 2016-09
出版者
出版者 広島国際大学総合教育センター
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 2432-2881
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:38:45.116363
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3