WEKO3
アイテム
OPP(Oral Presentation & Performance) イベント参加から得られた動機づけと教育的効果:広島国際大学の場合
https://doi.org/10.60172/00000054
https://doi.org/10.60172/000000542cc52dbd-1135-4c0c-bc94-49a88462af3c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-10 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | OPP(Oral Presentation & Performance) イベント参加から得られた動機づけと教育的効果:広島国際大学の場合 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Educational effects and motivations derived from the participation in OPP events : A case of Hiroshima International University | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.60172/00000054 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
著者 |
三宅, 美鈴
× 三宅, 美鈴
× 山中, 英理子
|
|||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
姓名 | Miyake, Misuzu | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
著者(英) | ||||||||||||||
姓名 | Yamanaka, Eriko | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | The aim of this paper is to show the educational effects and effects on motivations, resulting from the student participation in Oral Presentation and Performance (OPP) events. The results of the questionnaires given to students at six universities are analyzed in terms of three kinds of motivations and eight kinds of strategies for studying English. Comments written by the students at Hirosima International University (HIU) are also analyzed to determine student awareness of their motivation for studying English. The results of the questionnaires show that “class activity level” motivation increases, and “English class level” and “special level” also show a tendency to increase after the OPP events. Statistically, the results do not show a significant change in strategies for studying English following the events, although some changes was seen among the HIU students from the qualitative data. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
広島国際大学総合教育センター紀要 en : The Bulletin of Center for Academic Development and Investigation, Hiroshima International University 号 創刊号, p. 59-77, 発行日 2016-09 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 広島国際大学総合教育センター | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 2432-2881 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |