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  1. 紀要
  2. 広島国際大学医療経営学論叢
  3. 第14号

医療機関とレピュテーション レピュテーション・マネジメントの適用性について

https://doi.org/10.60172/00000362
https://doi.org/10.60172/00000362
1ae31d87-7c1e-4795-a2c5-45663c590b9a
名前 / ファイル ライセンス アクション
hsm14_041.pdf hsm14_041.pdf (633.3 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-11
タイトル
タイトル 医療機関とレピュテーション レピュテーション・マネジメントの適用性について
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 レピュテーション
キーワード
主題Scheme Other
主題 医療機関
キーワード
主題Scheme Other
主題 リスク・マネジメント
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60172/00000362
ID登録タイプ JaLC
著者 景山, 愛子

× 景山, 愛子

ja 景山, 愛子

ja-Kana カゲヤマ, アイコ

Search repository
著者(英)
姓名 Kageyama, Aiko
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 For a few decades, reputation has affected people, business entities, hospitals, universities and every kinds of organizations in the world. Reputation has been acknowledged as intangible asset which is a competitive advantage and if it is good, the financial performance tends to gain but it is bad, it delivers negative damage to the organization. Many companies in the advanced countries know managing reputation is very important to survive and reputation risk is the top strategic business risk and become a issue of C-suits. This paper starts from the questioning if the healthcare organizations need a reputation management as well as other business entities and found that the healthcare organizations already have implemented reputation management, according to the guide issued by the NHS confederation in U.K. In Japan, concept of reputation and its management are not familiar to business entities and other organizations even though the executive knew good reputation drives to better performances. For the healthcare organization, some management tools are implemented already to some hospitals but not to protect or improve reputation. Further research is necessary to show reputation management process for healthcare organization with understanding the process of generating reputation, reputation drivers and reputation risk measurement.
言語 en
書誌情報 広島国際大学医療経営学論叢
en : The Bulletin of Department of Health Services Management, Hiroshima International University

号 14, p. 41-56, 発行日 2021-04-01
出版者
出版者 広島国際大学健康科学部医療経営学科
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1882-9694
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-25 10:30:57.952179
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