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  1. 紀要
  2. 広島国際大学医療経営学論叢
  3. 第13号

インターネットを活用した病院広報戦略の調査 ―社会医療法人の情報発信の実態について―

https://doi.org/10.60172/00000346
https://doi.org/10.60172/00000346
8db10f88-e8f2-4e56-b3a6-0888565ee0a8
名前 / ファイル ライセンス アクション
hsm13_001.pdf hsm13_001.pdf (716.5 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-03-11
タイトル
タイトル インターネットを活用した病院広報戦略の調査 ―社会医療法人の情報発信の実態について―
言語 ja
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 病院広報
キーワード
主題Scheme Other
主題 Web サイト
キーワード
主題Scheme Other
主題 SNS
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.60172/00000346
ID登録タイプ JaLC
著者 東谷, 真美

× 東谷, 真美

ja 東谷, 真美

ja-Kana ヒガシタニ, マミ

Search repository
丁井, 雅美

× 丁井, 雅美

ja 丁井, 雅美

ja-Kana チョウイ, マサミ

Search repository
著者(英)
姓名 Higashitani, Mami
言語 en
著者(英)
姓名 Choui, Masami
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 To improve the recent worsening of hospital finances, it is essential to increase the number of patients who visit for onsultation. Hospital publicity activities which utilize the Internet have rapidly increased in recent years and can be regarded as an effective means of realizing two-way communication, rather than one-way information transmission, leading to an increase in the number of patients and improvement in business. A survey on the status of online publicity of social medical corporations and hospitals revealed that most of them have established websites that provide information, and about half of the facilities also support searching for information from smartphones. Approximately 30% of websites utilize social networking services (SNS), of which Facebook has the highest usage rate. In addition, a favorable impression was found in proportion to the number of updates. It is necessary for hospitals to adopt a flexible public relations strategy that adapts to the times and the environment, and the utmost care must be taken in its implementation. Although the utilization of SNS is an effective means of promoting hospitals, it is necessary to examine how to use SNS according to the characteristics of patients and local residents.
言語 en
書誌情報 広島国際大学医療経営学論叢
en : The Bulletin of Department of Health Services Management, Hiroshima International University

号 13, p. 1-14, 発行日 2020-04-01
出版者
出版者 広島国際大学医療経営学部医療経営学科
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 1882-9694
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
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Ver.1 2023-07-25 10:31:02.045852
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