ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. その他

英語学習における動機づけを高める授業実践 : 自己決定理論の視点から

https://hirokoku-u.repo.nii.ac.jp/records/1093
https://hirokoku-u.repo.nii.ac.jp/records/1093
579b67a4-c735-4e6c-ad63-88b35ad6c560
名前 / ファイル ライセンス アクション
5-110008450856.pdf 5-110008450856.pdf (1.1 MB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2023-03-20
タイトル
タイトル 英語学習における動機づけを高める授業実践 : 自己決定理論の視点から
言語 ja
タイトル
タイトル Instructional intervention on motivating English learners : The Self-Determination Theory viewpoint
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 廣森, 友人

× 廣森, 友人

ja 廣森, 友人

ja-Kana ヒロモリ, トモヒト

Search repository
田中, 博晃

× 田中, 博晃

ja 田中, 博晃

ja-Kana タナカ, ヒロアキ

Search repository
著者(英)
姓名 Hiromori, Tomohito
言語 en
著者(英)
姓名 Tanaka, Hiroaki
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates whether or not it is possible to motivate English learners by introducing an instructional intervention based on the theoretical perspective of Self-Determination Theory (henceforth, SDT). SDT postulates three psychological needs that enhance human motivation, namely, the need for autonomy, the need for competence, and the need for relatedness. We designed a task-based activity called Group Presentation Activity (henceforth, GP Activity) that has the potential to stimulate the three needs simultaneously, and we gave it to 113 second-year university students (81 males and 32 females) for five weeks. Prior to the beginning of the intervention, students were given questionnaires about intrinsic motivation toward English learning and the three psychological needs. The same questionnaires were administered at the end of the intervention. Changes in scores, i.e., the difference between pre-test and post-test scores, served as the measures of development in students' intrinsic motivation. In addition, to investigate in detail the manner in which the three psychological needs act in terms of enhancing motivation among students, a questionnaire using a free description formula was also administered after the intervention. The results showed that: (1) GP Activity did enhance students' intrinsic motivation; and (2) the need for autonomy and competence played the most significant role in students' motivational development. Finally, some educational implications and suggestions forfuture research are provided.
言語 en
書誌情報 Language Education & Technology

号 43, p. 111-126, 発行日 2006-06
出版者
出版者 外国語教育メディア学会
ISSN
収録物識別子タイプ PISSN
収録物識別子 0458-7332
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11577049
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 110008450856
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 10:40:30.918130
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3